7 redenen waarom mensen direct jouw website verlaten

1 De bezoeker moet te lang nadenken

Als een bezoeker jouw website bezoekt dan heeft hij maar 2 vragen: Wat doe ik op deze website en waarom ben ik niet op een andere website? Zorg ervoor dat jouw website in één  oogopslag deze vragen beantwoord.

 

2 Je speelt niet in op emotie

Pas neuromarketing toe in je teksten. Maak gebruik van hoe mensen denken. Mensen denken bijvoorbeeld graag in hokjes. Maak hier gebruik van door heel duidelijk te zijn om zo je boodschap goed te kaderen en je bezoeker in de juiste mindset te zetten.

 

3 Er is geen duidelijk doel (CTA)

Eén url één doel! Bepaal per pagina wat het doel is. Wil je de bezoeker Informeren of moet hij contact opnemen? Wil je dat de bezoeker een aankoop doet of moet hij iets downloaden?

 

4 Je durft niet te kiezen

Bepaal vooraf wie je doelgroep is zodat jij jouw content nog gerichter kan aanbieden.

 

5 Jij beseft nog niet dat je een merk bent

Besef dat je een personal brand bent. Besef dat mensen een beeld van je hebben. Je website moet dat beeld bevestigen anders is het verwarrend voor ze en haken ze af.

 

6 Je hebt nog geen “over mij” pagina

Mensen kopen van mensen en niet van een bedrijf.
Maak jezelf authentiek door je verhaal te delen.

Mensen kunnen zich in jouw verhaal herkennen. Dat wekt vertrouwen.
En zo onderscheid je je beter van de concurrentie.

 

7 Je gebruikt nog geen testimonials op je pagina

Plaats testimonials op je website. Dit vergroot het vertrouwen bij jouw doelgroep om van je te kopen. Testimonials met foto’s zijn erg effectief. Video testimonials zijn nog beter.

 

7 extra redenen waarom mensen jouw website direct verlaten

 

8 Je hebt geen FAQ pagina

Wat zijn de meest voorkomende vragen die je klanten hebben? Geef hierop antwoord op je FAQ pagina. Dit versneld het beslissingproces en verlaagt de kans dat ze afhaken.

 

9 Je laat niet zien wat je kan

Zien is geloven: Laat je werk zien op je portfolio pagina Laat zien wat je kan. Dit creëert geloofwaardigheid.

 

10 Je creëert nog geen vertrouwen met certificaten of diploma’s

Creëer meer vertrouwen met logo’s van certificaten of diploma’s Verhoog je exportstatus.

Mensen zijn gevoelig voor certificaten en diploma’s hoe meer je er hebt hoe meer ze jouw zien als expert.

 

11 Je gebruik geen authentieke foto’s

Authentieke foto’s zorgen ervoor dat je website anders is dan de concurrentie.

Mensen zien graag een persoon terug op de site.

Het zorgt voor herkenning en vertrouwen. En vertrouwen is kopen.

 

12 Je gebruikt geen video

Met video kan je nog duidelijker communiceren.
Je kan meer emotie overbrengen en de bezoeker nog beter aan je binden.

Het zorgt er ook voor dat de bezoeker langer op je website blijft en dit is alleen maar good voor je ranking in Google.

 

13 Je gebruikt sliders op je website

Uit verschillende marketingonderzoeken is gebleken dat mensen sliders op websites irritant vinden.

Doe je voordeel met deze informatie. Vermijd sliders. Jaag je bezoekers niet weg van je website.

 

14 Je website is niet responsive

Er zijn meer mensen die website bezoeken op hun smartphone of tablet dan op de computer.

Zorg ervoor dat je website geschikt is voor mobiele apparaten.

Bezoekers die een website tegen komen die slecht leesbaar is op hun smartphone haken af.

 

Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van je website? Maak dan een afspraak.

Let’s meet!

Online, bij jou of bij ons (in Rotterdam of in Den Haag)

Lees hier wat andere ondernemers zeggen